Flyer Upstreet6

Piet
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Locatie: WVL
Merk SP: Flyer upstreet 6
Km-stand: 10000

De 2000km staat er op :D :D

Afbeelding
mrstrom

En bevalt nog goed? ziet er netjes uit hoor!

Het schermpje oogt wat groot en lomp of lijkt dat maar zo door de close up? Meer als snelheid, trapondersteuning en batterijlading hoef je maar te zien eigenlijk.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Piet schreef: 02 dec 2020, 20:25 De 2000km staat er op :D :D
Lekker!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
POLLE 1968
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2020, 18:15
Merk SP: Flyer upstreet 6
Km-stand: 0

Piet schreef: 12 sep 2020, 12:16 De flyer voldoet aan alle eisen (voorlopig toch), die ik vooropstelde voor een speed pedelec : makkelijk snelheid houden zonder veel kracht te moeten zetten, “veilig” gevoel geven van stabiliteit bij hoge snelheid, soepel in bochtenwerk, en hopelijk vele jaartjes rijplezier woon/werk.
De afwerking is niet te vergelijken met een stromer, kabels zijn bvb niet mooi ingewerk, en nog wat ditjes en datjes .

Het display is groot, je kan kiezen uit 6 verschillende displaykeuzes, waarvan 1 de instellingen betreft.
De enige connectie die je kan maken met je smartphone is voor navigatie via komoot, dan zie je de aanwijzigingen, straatnamen, aantal meters tot volgend punt, ed, die je moet volgen.
Leuk, maar geen must.

De motor heeft voldoende vermogen om constant 45 te kunnen houden op het vlakke. Wel nog niet kunnen testen bij stevige tegenwind.
De ondersteuning heeft volgende stappen : ECO,AUTO,STD,HIGH. Ik rij meestal in STD en HIGH.
De AUTO-stand moet ik nog opzoeken in de handleiding. Bij instellingen kan je iedere stap nog “fine-tunen”, maar ik blijf daar voorlopig van af. ECO nog niet echt uitgetest.
Bij volle batterij beloofd het display op ECO 116km, STD 58 km , en HIGH 36km.
Eerste test op licht heuvelend rit.
Starten met volle batterij en rijden op HIGH voor een rit van ongeveer 24 KM eindigt met nog 44% batterij en zou dan nog op ECO 51km ,STD 25km en HIGH 16 km kunnen doen. (bij +10°C)
Na heen en terugrit (ongeveer 49km)op STD eindigt met 13% batterij en zou ik nog op ECO 15km, STD 7km en HIGH 4km kunnen doen.

Batterij is op te laden ofwel tot 100% ofwel in “long-life modus” tot 80%. Leuke en hopelijk doeltreffende optie.

Er zijn ook nog 2 standen REG1 en REG2 , dit is regeneratie, maw bij bergaf/uitbollen laad de batterij op. Helaas heb ik op mijn WW-route geen honderden meters stijl bergaf, waardoor deze functie eerder hip is dan bruikbaar. Je voelt de fiets wel remmen als je deze functie gebruikt en op het display de opgewekte laadstroom.(misschien kan je zo remblokjes sparen).
Ook bij het bedienen van de remhendel(s) begint de fiets als generator te werken.

Nu verder testen :lol: :lol:
Ik hoop dat ik er ook zo tevreden van ga zijn.
Heb deze ook besteld.
Ben op de nummer plaat aan het wachten.
Piet
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Locatie: WVL
Merk SP: Flyer upstreet 6
Km-stand: 10000

Een foto met de nieuwe trunkbag . (handige tas met uitplooibare zijzakken)

Afbeelding
Jenkins
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2021, 09:50
Locatie: Limburg
Merk SP: Flyer
Km-stand: 3750

Gisteren een ochtend op de Upstreet6 mogen testrijden. Bij ophalen van de fiets had deze een bijna volle accu. Met goede moed op pad gegaan. Voor het eerst tussen de auto’s fietsen was best wel vreemd. Maar wende snel, omdat ik al wat jaartjes ook een grote A op mijn roze kaartje heb staan.
Wat me meteen opviel was dat ik behoorlijk moest werken om de 45 vast te houden.
En als het bergop ging, was het gewoon niet mogelijk om dat tempo te behouden.
In Limburg heb je al gauw wat heuveltjes.
En om de agressie van de autobestuurders niet uit te lokken ging ik dan maar rechts rijden. En ja, dan wordt ‘t al gauw eng, als zo’n 2-tons SUV vlak langs je perst.
Op het fiets/bromfietspad was het dan wel weer relaxt rijden en genieten van de Upstreet6.
Wat een mooi stijf frame!
Erg goede remmen en verrassend comfortabel! De kleine 10 kg. meer aan gewicht boven mijn Upstreet5 maken zich zo wel positief voelbaar.
Het regeneratief remmen is leuk, maar moet gepland worden. Op je dagelijkse ritten vast goed te doen. Tijdens een kennismaking kon ik daar maar sporadisch gebruik van maken.
Het dashboard is ruim van opzet, maar staat wat ver naar beneden, naar mijn smaak. Dat leest zich op mijn 5 ‘n stuk prettiger af, hoog op het stuur.
De Continental banden gaven meteen veel vertrouwen. Meer dan de BigBens op mijn 5.
Ik denk er over na om die door een setje Conti’s te vervangen.

Een retourtje woon-werk leek me een goede test als kennismaking.
27 km. Enkel moest toch te doen zijn?
Nou... dat lukte maar nipt!
De 800 Wh accu blijkt net voldoende voor 50 km zorgeloos rijden. Ga je daar overheen, dan moet je consessies doen in ondersteuning en dus topsnelheid.
Als ik me aan alle huidige verkeersregels zou houden (dus niet op het fietspad, maar verplicht tussen de auto’s), dan krijg ik te maken met heuse range anxiety.
Zou ik af en toe wel rustig 25 ~ 30 op het fietspad mogen rijden, dan zou ik met ‘n geruster hart de ondersteuning kunnen inzetten.
Bij wijze van proef heb ik ook eens de ondersteuning uit gezet.
Nou, dat is dus helemaal geen doen meer!
De weerstand van de naafmotor is blijkbaar te sterk om zonder accu nog te kunnen fietsen.
Iets wat met een middenmoter wel nog gemakkelijk kan.

Al met al een verhelderende proefrit.
De Upstreet6 is een geweldig goeie machine.
Maar voor mij geen serieus alternatief op mijn Upstreet5, Bianchi Impulso e-road, Moto Guzzi Breva.
Boete
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mar 2021, 16:04
Locatie: Lokeren
Merk SP: Flyer

In november heb ik een Upstreet 6 besteld, maar deze zal pas in april of mei geleverd worden.
Toch heb ik reeds een vraag voor de huidige eigenaars.

Wat zijn jullie ervaringen met de standaard cassette ?

Zijn die grootste kransjes geen overkill ?
Ik heb alvast gevraagd aan mijn dealer om de standaardcassette te vervangen door een exemplaar waarvan het grootste tandwiel zo klein mogelijk is, zonder dat het goede schakelgedrag in het gedrang komt.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

De Upstreet6 is standaard voorzien van een Shimano 10-speed 11-42 cassette (11-13-15-18-21-24-28-32-37-42) ... bijvoorbeeld een 11-32 (11-12-14-16-18-20-22-25-28-32) of een 11-28 (11-12-13-14-15-17-19-21-24-28) heeft een vertanding in minder grote stappen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Boete
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mar 2021, 16:04
Locatie: Lokeren
Merk SP: Flyer

Liefst zou ik de 11-28 monteren, maar ik vrees ervoor dat deze slecht zal schakelen met een derailleur die ontwikkeld is voor 11-42.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dat komt wel goed, ketting dient uiteraard ingekort te worden en de B-schroef bijgesteld.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie