Flyer Upstreet6

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Peerke1960 schreef: 05 apr 2021, 21:51
Liefst zou ik de 11-28 monteren, maar ik vrees ervoor dat deze slecht zal schakelen met een derailleur die ontwikkeld is voor 11-42.
Dit is ook mijn ervaring. Ik heb nu een wegcassette en het schakelen blijft naatje. Shimano cassette, kmc ketting.
Het gaat hier alleen wel over een 10 speed op een Upstreet 6, da's wellicht andere koek dan een 9 speed op een ST1.

Bij mijn 10 speed werkt de race cassette perfect.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Mea culpa, je hebt gelijk
Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Boete
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mar 2021, 16:04
Locatie: Lokeren
Merk SP: Flyer

:d3: Joepie! Mijn Upstreet 6 is vandaag bij de dealer geleverd...deze moet de nodige documenten naar het leasingbedrijf sturen. Met deze documenten vraagt het leasingbedrijf de nummerplaat aan. Wanneer zij de nummerplaat ontvangen hebben, sturen ze die door naar de dealer. Ik ben benieuwd hoeveel weken deze procedure zal duren.
Morgen ga ik de fiets alvast eens bezien.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Boete schreef: 19 apr 2021, 20:59 Ik ben benieuwd hoeveel weken deze procedure zal duren.
Moet op drie tot vier dagen afgehandeld worden.

Fiets ze !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
mrstrom

Boete schreef: 19 apr 2021, 20:59 :d3: Ik ben benieuwd hoeveel weken deze procedure zal duren.
Morgen ga ik de fiets alvast eens bezien.

Gefeliciteerd met je nieuwe fiets! Maar is het niet frustrerend dat als je weet dat ie er is, dat je nog weken moet wachten? Of is die ambtenarij gewoon al geaccepteerd in jullie DNA? Dat moet digitaal toch zo doorgezet kunnen worden in een paar uurtjes?

Ik lees nu het boek "Belgie" van Rolf Falter, wellicht snap ik het straks.
Boete
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mar 2021, 16:04
Locatie: Lokeren
Merk SP: Flyer

De Upstreet6 is nu 2 weken in mijn bezit, ik heb er de eerste 600 km opgezet.
De fiets oogt goed, beter dan op foto.
De geveerde voorvork biedt een voor mij ongekend comfort, ook het Selle Royal zadel zit lekker, en de stuurpositie is perfect voor mij.
In de twee hoogste standen rijdt de fiets in bijna alle omstandigheden 45 km/u.
Echt uitvoerig getest heb ik dit niet, maar ik schat dat de batterij dit 45-50 km uitzingt.
Ik lever echter graag iets meer persoonlijke krachtinput, en kies daarom uit de twee laagste standen.
Op die manier haal ik kruissnelheden van om en bij de 40 km/u, de batterij houdt dat minstens 60 km vol.
Het info-display, zelfs met GPS- en hartslagfunctie werkt zoals het hoort.
GPS via smartphone en de Komoot-app, hartslagsensor apart aan te kopen, de meeste gekende merken zijn compatibel.
De verlichting is veel beter dan al wat ik tot nu toe gewend was. Belangrijk voor mij, want ik rij elke dag een uur in het pikkedonker door bos en veld op geasfalteerde spoorwegen.
De pedalen heb ik vervangen door SPD-exemplaren, veel veiliger.
Mijn ouwe trouwe Ortlieb frontroller werd niet echt verliefd op de dikke buizen van de bagagedrager, daarom heb ik een New Looxs Varo Dragertas 15L gekocht, die geschikt is voor het kliksysteem van de bagagedrager. Handig !

Bij al deze euforie toch ook twee minpunten :
1) De Continental-banden hebben mij reeds twee maal negatief verrast door een kort slippertje achteraan bij het remmen op nat wegdek.
Niets alarmerends, maar ik ga toch proberen hier iets aan te doen, bandenspanning verlagen, of wat oefenen op de grens van de grip, zodat ik deze grens perfect weet liggen...we zien wel...
Wanneer mijn remblokken aan vervanging toe zijn, kies ik sowieso voor organische exemplaren, die zijn veel beter doseerbaar dan de gesinterde standaardexemplaren van Koolstop. Ik snap trouwens niet waarom de fietsfabrikanten gesinterde exemplaren monteren op fietsen die niet gebruikt worden voor competitie.
2) Fietsen zonder assistentie is echt loodzwaar, het achterwiel biedt enorm veel weerstand in vergelijking met mijn vroegere Bosch-fiets. Ik ga het melden bij de dealer bij het eerste onderhoud, maar vrees dat er niks aan te doen is.

Update binnenkort, wanneer ik wat meer kilometers heb :-)
Laatst gewijzigd door Boete op 12 mei 2021, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Jenkins
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2021, 09:50
Locatie: Limburg
Merk SP: Flyer
Km-stand: 3750

Over punt 2 kan ik kort zijn: dat is inherent aan die motor. Daarover had ik bij mijn dealer ook geklaagd. Hij wist daarvan en bevestigde dat dat er nu eenmaal “in” zit.
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Gesinterd, goede prestatie en duurzamer dan organisch. Dat zal de hoofdreden zijn.
Doseerbaarheid ligt een beetje aan de remgrepen en klauwen.
Iets minder hard remmen met achter, ca. tweederde moet met de voorremmen gebeuren om goede controle te houden.
Dat is de reden waarom voor vaak grotere schijven zitten dan achter, om slippartijen te voorkomen.
Boete
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mar 2021, 16:04
Locatie: Lokeren
Merk SP: Flyer

Omdat de actieradius een belangrijke factor is bij de keuze van een speedpedelec, heb ik deze enkele dagen bij een constante instelling getest.

Gezapig meetrappend in stand 2 (Std), kruissnelheid ongeveer 40 km/u, haal ik 60 km uit een batterijlading van mijn Upstreet 6.

Met de assistentie in de vierde en hoogste stand, pogend om zo veel als mogelijk 45 km/u te rijden, haal ik maar 45 km uit een batterijlading.

De distance-addicts moeten zich beperken tot stand 1, de Eco-stand. Aan een kruissnelheid van 35 km/u, pers je dan 80 km uit 1 lading!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bedankt!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie