Polsmishandeling Turnhout

Dries Nys
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jan 2020, 07:09
Locatie: Arendonk
Merk SP: Klever
Km-stand: 1242

Ik wou eens "polsen" of er nog zijn die dagelijks door Turnhout moeten...

Nu steek ik bijna altijd m'n hand uit om richting aan te geven. Echter zijn de kuilen/het wegdek zo erop achteruit gegaan dat't bijna niet te doen is.
On topic vraag; wie heeft er al een speedpedelec (overdag) richtingaanwijzers zien gebruiken zonder te denken "Wat voor ali express met gratis verzending shit is dat?"

Een van de polsenbrekers in die euh... mooie?...stad?
aaargh.JPG
aaargh.JPG (242.5 KiB) 2267 keer bekeken
'23 Klever N-Rogue 45, daarvoor '20 ST3 black ww 37k's
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dries Nys schreef: 30 mei 2021, 21:12 Echter zijn de kuilen/het wegdek zo erop achteruit gegaan dat't bijna niet te doen is.
Waarschijnlijk heb je dan al een meldingsformulier ingevuld ? ... wat was de reactie en opvolging ?

https://www.turnhout.be/meldingsformulier
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Dries Nys
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jan 2020, 07:09
Locatie: Arendonk
Merk SP: Klever
Km-stand: 1242

Golvas schreef: 30 mei 2021, 21:19
Dries Nys schreef: 30 mei 2021, 21:12 Echter zijn de kuilen/het wegdek zo erop achteruit gegaan dat't bijna niet te doen is.
Waarschijnlijk heb je dan al een meldingsformulier ingevuld ? ... wat was de reactie en opvolging ?

https://www.turnhout.be/meldingsformulier
Nu niet echt dat ik de stad iets nieuws ga melden. Uit appreciatie toch gedaan om uw passief agressief antwoord te belonen.
Bijlagen
aargh stad turnhout.JPG
aargh stad turnhout.JPG (43.11 KiB) 2247 keer bekeken
'23 Klever N-Rogue 45, daarvoor '20 ST3 black ww 37k's
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dries Nys schreef: 30 mei 2021, 21:12 On topic vraag; wie heeft er al een speedpedelec (overdag) richtingaanwijzers zien gebruiken zonder te denken "Wat voor ali express met gratis verzending shit is dat?"
Op mijn Klever X Alpha 45 zitten af fabriek richtingaanwijzers. Geen Alie-kermis, maar keurig gehomologeerd. Ik zat er niet echt op te wachten, het leek me nergens voor nodig. Maar nu ik ze heb zou ik ze nooit meer willen missen. Altijd beide handen aan het stuur: veiliger en comfortabeler.

Natuurlijk blijven automobilisten verbaasd reageren, maar dat doen ze toch wel als ze niet op de hoogte zijn van speed pedelecs en de wetgeving. Mijn richtingaanwijzers worden over het algemeen goed gezien door mede weggebruikers.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Dries Nys schreef: 30 mei 2021, 21:12 Ik wou eens "polsen" of er nog zijn die dagelijks door Turnhout moeten...
Dat is daar inderdaad de ene put na de andere, dat weet ik nog van mijn dagelijks w/w-verkeer naar de Noorderkempen voor mijn vorig werk.

Kan je niet beter de Turnhoutse binnenstad vermijden? Vanuit Arendonk de doorsteek richting Turnhout, ten zuiden van De Liereman, en dan naar Oosthoven rijden en zo ten noorden van Turnhout uitkomen? Ook niet altijd perfecte baan, zeker dat stuk net voor Oosthoven niet, maar minder gevaarlijk dan de binnenstad.

En ja Golvas, die antwoordt altijd volgas, hij bedoelt het goed hoor :mrgreen:
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Bicarbonaat

Wat is een polsenbreker?
Ik zie niks vreemd op de foto

Mvg B
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Cycl winglights. Had ik op mijn klever. Op de ST5 gaat dit niet omdat de akku voor elektronisch schakelen in het handvat zit. Of je moet enkel links afslaan...
Werkt goed, maar of automobilisten dit zien overdag weet ik niet. Ik steek ook mijn hand uit, maar als dat op die plaats te gevaarlijk is, niet.
Dries Nys
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jan 2020, 07:09
Locatie: Arendonk
Merk SP: Klever
Km-stand: 1242

JeroenH schreef: 31 mei 2021, 09:01 Dat is daar inderdaad de ene put na de andere, dat weet ik nog van mijn dagelijks w/w-verkeer naar de Noorderkempen voor mijn vorig werk.

Kan je niet beter de Turnhoutse binnenstad vermijden? Vanuit Arendonk de doorsteek richting Turnhout, ten zuiden van De Liereman, en dan naar Oosthoven rijden en zo ten noorden van Turnhout uitkomen? Ook niet altijd perfecte baan, zeker dat stuk net voor Oosthoven niet, maar minder gevaarlijk dan de binnenstad.
Ik lees het nu pas maar goed advies. Na wat spelen met fietsnavi-appje overgeschakeld ben ik op die route beland, de "grote baan" vermijd ik dankzij naviki eigenlijk zo tot in Merkplas centrum. Enkel snelhied beperken het laatste stukje Oosthoven waar we over 1 fietspadje moeten in beide richtingen. Voor de rest perfecte route!
JeroenH schreef: 31 mei 2021, 09:01 En ja Golvas, die antwoordt altijd volgas, hij bedoelt het goed hoor :mrgreen:
absoluut geen problemen mee... actie>reactie
'23 Klever N-Rogue 45, daarvoor '20 ST3 black ww 37k's
Dries Nys
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jan 2020, 07:09
Locatie: Arendonk
Merk SP: Klever
Km-stand: 1242

Bicarbonaat schreef: 31 mei 2021, 12:18 Wat is een polsenbreker?
Ik zie niks vreemd op de foto

Mvg B
Eigenlijk zou die "W" er niet overheen mogen staan. Rond dat putdeksel eigenlijk.
'23 Klever N-Rogue 45, daarvoor '20 ST3 black ww 37k's
Dries Nys
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jan 2020, 07:09
Locatie: Arendonk
Merk SP: Klever
Km-stand: 1242

Golvas schreef: 30 mei 2021, 21:19
Dries Nys schreef: 30 mei 2021, 21:12 Echter zijn de kuilen/het wegdek zo erop achteruit gegaan dat't bijna niet te doen is.
Waarschijnlijk heb je dan al een meldingsformulier ingevuld ? ... wat was de reactie en opvolging ?

https://www.turnhout.be/meldingsformulier
Ik ben niet bekend met gebruikelijke reactietermijnen. 3 maand is misschien wat snel nog?
'23 Klever N-Rogue 45, daarvoor '20 ST3 black ww 37k's
Plaats reactie