Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Zowel bestuurders als passagiers van snorfietsen moeten per 1 juli 2022 verplicht een helm gaan dragen. De ministerraad stemde vrijdag in met een wetsvoorstel van minister Van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat. Zij verwacht dat de helmplicht het aantal verkeersslachtoffers omlaag zal brengen.
TNO gaat onderzoeken of de Speed Pedelec helm ook veilig genoeg is voor snorfietsers. (En dat zal-ie best zijn, totdat de snorfiets dik opgevoerd is...)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Verstandige mensen, die Belgen. Hier in Nederland rijden veel scholieren die een grotere afstand moeten overbruggen op een snorfiets. Volgens mij geen brommerrijbewijs verplicht en het rijdt mij altijd voorbij met 45 plus. Hoezo 25 km....
Mvg Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
wel verstandig dit, mede ook omdat er maar weinig zijn die netjes 25km/u rijden. Daarnaast zijn die stinkende 2takters ook niet meer van deze tijd.
De E-fiets is een prima en schoner alternatief, dat beetje wat je bij moet trappen is voor de meeste gezond. En mocht je door handicap of andere reden niet kunnen meetrappen houd je alternatief van snorfiets, maar met helm.
Persoonlijk maakt het mij niet uit of een ander wel of geen helm moet dragen, je doet het tenslotte voor jezelf, niet voor een ander.
(Ik stoor mij daar op een mtb route wel aan, omdat een ongeval zonder helm wel kan leiden tot het afsluiten van een route of een probleem voor een beheerder)
Ik ben wel benieuwd hoe snel het dan afgelopen is met die honderden groene elektrische deelscooters.
(Die nauwelijks vervuilender zijn dan een SP en niet opgevoerd zijn)
Edgecrusher schreef: ↑31 mei 2021, 12:06
Persoonlijk maakt het mij niet uit of een ander wel of geen helm moet dragen, je doet het tenslotte voor jezelf, niet voor een ander.
(Ik stoor mij daar op een mtb route wel aan, omdat een ongeval zonder helm wel kan leiden tot het afsluiten van een route of een probleem voor een beheerder)
En al die mensen die arbeidsongeschikt worden door het niet dragen van een helm en ongeluk? die moeten wij ook met zijn allen betalen he. Dus verplichten brengt ook de kosten omlaag.
Nu kan je je afvragen hoe veel je bent beschermd door een piepschuim helmpje, maar beter iets dan niets. Voor een aanrijden met een vrachtwagen zal het niet veel doen, voor een val tegen de straat wel genoeg. Ligt puur aan de omstandigheden uiteraard.