Ervaring verlengde garantie cargarantie

dries401
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2019, 10:59

Zijn er mensen die ervaring hebben met garantieclaims bij cargarantie? Hoe is dit bij jullie afgelopen?

Ik heb voorlopig 1 aanvaring met hen gehad en die is nog lopende (in mijn nadeel).

Korte situatieschets:
Lader ST1x (de grote bak met ingebouwde ventilator) springt kapot nadat ik hem in het stopcontact stak.
Na contact met fietsenmaker wist hij me te vertellen dat externe opladers uitgesloten worden door cargarantie maar wel in oorspronkelijke fabrieksgarantie gedekt werden. Diezelfde dag nog een nieuwe lader moeten aanschaffen van €260 :bu: (dure grap als je nog "garantie" hebt).

Later thuis de papieren van cargarantie erbij genomen en zelf huiswerk gemaakt; zij vermelden in het contract: "verlenging van fabrieksgarantie" en voor de rest nergens dat externe laders uitgesloten worden.

Naar hen gebeld en het enige antwoord dat ik kreeg: "Nee we kunnen het zelf ook niet terugvinden in uw contract, maar volgens ons eigen systeem is het uitgesloten." :bn:

Deze week verstuur ik nog een aangetekende brief aan hen met het verzoek tot tussenkomst volgens het ondertekende contract en vastgelegde uitsluitingen.


Als er nog mensen zijn met zulke ervaringen is het misschien interessant om nogmaals aan te kloppen bij hen...
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Defecte controler: vervangen via garantieregeling
Accu: vergoeding minus afschrijving volgens de tabel

Defecte koplamp: zelf geclaimed bij de FM op basis van wettelijke garantie, uiteindelijk is dat uitgedraaid op een coulance regeling. Als dat niks was geworden, dan had ik die defecte koplamp vergoed willen hebben via CarGarantie.
Witte ST3 van maart 2019
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Positieve ervaring met Cargarantie.
Ik had scheurtjes in de achtervelg (bij enkele spaakgaten) en natuurlijk zag ik dat pas enkele weken geleden. De 2 jaar Stromer-garantie zat er toen al dik op en op dit onderdeel heeft Stromer aangegeven dit niet te vervangen (want buiten garantie).
Naadloos via de FM opgepikt door Cargarantie. De velg is al binnen en ook het overzetten is onderdeel van de zorgkosten van Cargarantie (da's dus "even" de motor over-verspaken naar de nieuwe velg). Netjes.

Je moet je wel bewust zijn dat deze Cargarantie niet alles dekt (bijvoorbeeld niet de oplader) en dat er wordt verwacht dat je regulier onderhoud uitvoert want je speelt de claim via je FM.

Volgende week mag ik de ST3 inleveren voor de overzet-klus.
Ik heb dus een positieve ervaring met Cargarantie.

Veel veilige kilometers toegewenst.
Grtz, Reinout
Velg al gereed bij FM
Velg al gereed bij FM
20210602_162408.jpg (658.09 KiB) 3407 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-ST3 schreef: 02 jun 2021, 20:31 Positieve ervaring met Cargarantie.
Top. Inderdaad even de kleine lettertjes lezen (ik had ook 3 jaar verlengd via Cargarantie), maar die lettertjes zijn volstrekt helder.
Fijn dat ze binnen de voorwaarden niet moeilijk doen.

Ze zullen wel hebben afgewogen dat een velg in- en uitspraken goedkoper was dan een compleet nieuwe motor + wiel (de Stromer policy). Bijna jammer :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 02 jun 2021, 22:07 Ze zullen wel hebben afgewogen dat een velg in- en uitspraken goedkoper was dan een compleet nieuwe motor + wiel (de Stromer policy). Bijna jammer :mrgreen:
In- en uitspaken van mijn achterwiel (met gebruik van nieuwe spaken) kostte een paar jaar geleden voor mijn fiets rond de 100 Euro, dus een nieuwe velg moet wel goedkoper zijn dan een compleet nieuw wiel.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
dries401
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2019, 10:59

Mijn problemen zijn ondertussen ook van de baan. Ze zijn wel zo correct geweest om de fietslader te vergoeden. Deze werd namelijk in hun voorwaarden niet uitgesloten.. enkel als ik hen opbelde wisten ze mij dat te vertellen.

Van de fietsenmaker vernomen dat ze hun brochures zouden aanpassen zodat deze wel uitdrukkelijk uitgesloten wordt in de toekomst.

Laat je niet alles zomaar wijs maken zou ik zeggen :lol: toch even 260 euro uitgespaard op een nieuwe lader
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Vorige week dus de velg om laten zetten (onder Car Garantie voorwaarden). Dan ligt de hele achterkant open dus van eigen geld maar gelijk de 3 kleine kransjes + derailleur-wieltjes + ketting laten vervangen. Vooral die derailleur-wieltjes mochten wel na dik 23.000 km; de kransjes waren al een keer ververst. Remblokjes waren nog niet nodig; alleen de boel ontlucht en nu "knijpt" de rem gelijk. Gewoon lekker.
Ook lekker dat op de totaal-rekening die velg helemaal niet stond. Daarmee heeft Car Garantie dus een prima beurt gemaakt: ze nemen de schade geheel uit je handen en doen die af rechtstreeks met je FM.
Top.
Natuurlijk hoop ik deze garantie zo min mogelijk aan te spreken want dan Stromert mijn ST3 lekker door. Maar het is een fijn gevoel dat je deze garantie achter de hand hebt voor de (dure !) Stromer-onderdelen.

Veel veilige kilometers toegewenst.
Ik zie dat er weer kilometer-grenzen worden gehaald (gefeliciteerd Jan-Willem met je 20.000 !) en ook ik mag zo weer vaker op-en-neer naar Utrecht. De Corona-beperkingen hebben een dipje in kilometrage gebracht maar aan die rustigere Stromer-periode komt nu een eind.
Grtz, Reinout
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Reinout-ST3 schreef: 18 jun 2021, 09:17 Vorige week dus de velg om laten zetten (onder Car Garantie voorwaarden). Dan ligt de hele achterkant open dus van eigen geld maar gelijk de 3 kleine kransjes + derailleur-wieltjes + ketting laten vervangen. Vooral die derailleur-wieltjes mochten wel na dik 23.000 km; de kransjes waren al een keer ververst. Remblokjes waren nog niet nodig; alleen de boel ontlucht en nu "knijpt" de rem gelijk. Gewoon lekker.
Ook lekker dat op de totaal-rekening die velg helemaal niet stond. Daarmee heeft Car Garantie dus een prima beurt gemaakt: ze nemen de schade geheel uit je handen en doen die af rechtstreeks met je FM.
Top.
Natuurlijk hoop ik deze garantie zo min mogelijk aan te spreken want dan Stromert mijn ST3 lekker door. Maar het is een fijn gevoel dat je deze garantie achter de hand hebt voor de (dure !) Stromer-onderdelen.

Veel veilige kilometers toegewenst.
Ik zie dat er weer kilometer-grenzen worden gehaald (gefeliciteerd Jan-Willem met je 20.000 !) en ook ik mag zo weer vaker op-en-neer naar Utrecht. De Corona-beperkingen hebben een dipje in kilometrage gebracht maar aan die rustigere Stromer-periode komt nu een eind.
Grtz, Reinout
Ik heb meebetaald (als kado) voor de ST1x voor mijn vriendin. Het is nieuwer type dan ik heb; met de omni-C. Deze fiets had nog maar 800km op de teller (corona fiets ;) en cargarantie! Hij was uit 2020; dus er nog 1 jaar Stromer garantie op en daarna 3 jaar Cargarantie. Dat is nog eens een deal; 2e hands een gloednieuwe fiets zonder ook maar een krasje met 4 jaar garantie via markplaats! Ze is er mee in haar nopjes iig :) Eens kijken of zij ook de 20.000km gaat aantikken :lol:

Maar dank je voor de felicitaties Reinout :) Ik ben blij dat het weer een beetje mooi Stromer weer is en dat ik naar mn werk kan/mag! Op naar de 30.000km. Waar staat jouw teller inmiddels op? 45k? :shock:
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Jan-Willem Wisselink schreef: 18 jun 2021, 11:02 Waar staat jouw teller inmiddels op? 45k? :shock:
Zijn teller of die van zijn ST3 ? ... die van zijn ST3 staat op iets meer dan 20.000.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Ik hoop niet voor Reinout dat hij al 45.000 jaar oud is :lol:

Ik zal op zijn profiel dat de kilometerstand 40.000km is. Maar dat is dan van 2 Stromers bij elkaar opgeteld(?)
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Plaats reactie